I'm an idiot

Thanks voor het delen van je technische inzicht. Ik ga zeker proberen om een 970 chipset moederbord erbij te krijgen. (ik zat ook al te kijken naar die DS3 van Gigabyte)

P.S Logan gebruikte voor zijn 500 dollar build video een Asrock 960GM-U3S3, een bordje van 47 euro. Ook met een 7850 en een 955 BE. 

http://www.youtube.com/watch?v=pGeWdzFRh3Y 

word

Misschien een beetje laat, maar ik heb precies hetzelde als jou `build 1`.

Cpu:  AMD Phenom II x4 965 Black edition 3.4ghz 

Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo + 2x Noctua NF-F12

Mobo: ASRock 970D3/U3S3

Ram: Corsair Vengance LP 8gb 1600mhz

Gpu: Sapphire radeon HD7770 OC edition

Storage: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm

Psu: XFX Pro 550W

 

 Bevalt mij zeer goed, en zelfs met het `goedkope` moederbord is overclocken naar 4.0 geen probleem.

Wel adviseer ik een aftermarket cpu koeler. Want de stock koeler van de phenom II is verschrikkelijk luid.  Dit houd ook je hitte wat aan de lage kant, een DENEB kan maar 61 graden aan.. 

Ook om de kosten wat laag te houden, koop geen 1600mhz RAM. De cpu kan max 1333mhz  aan. Deze fout heb ik wel gemaakt ;(

De cpu kan niet max. 1333 aan, je moet het RAM zelf overklokken naar 1600. Standaard staat deze op 1333 ja, klopt. En hoe bevalt jouw build? Kan je me een paar voorbeelden van games geven die je ermee speelt? En de framerates? 

+1

Sorry for the weird language, that's how people talk from countries THAT MAKE GOOD BEER!

AMEN!